Siirry sisältöön

Viestintä ja markkinointi

Paimion kaupungin viestintä ja markkinointi tukevat kaupunkistrategian toteutumista. Kaupungin pääasiallisena viestintäkanavana toimivat kaupungin verkkosivut, jota muut kanavat, kuten sosiaalisen median kanavat, täydentävät.

Paimionjoen yläjuoksulla keltaisia lehtiä puissa.

Paimion kaupungin viestintä ja markkinointi tukevat kaupunkistrategian toteutumista. Kaupungin pääasiallisena viestintäkanavana toimivat kaupungin verkkosivut, jota muut kanavat, kuten sosiaalisen median kanavat, täydentävät.

Kaupungin viestintätiimit ja markkinointityöryhmä koordinoivat ja linjaavat kaupungin sisäistä ja ulkoista viestintää. Se myös huolehtii, että kaupungin päätöksistä tiedotetaan ja että kaupungin palveluviestintä tavoittaa kaupunkilaiset. Markkinoinnin ja viestinnän avulla edistetään kaupungin vetovoimaa, kasvua ja asukkaiden hyvinvointia.

Viestinnän tavoitteena on selkeä, ennakoiva ja osallistava viestintä ja tiedotus. Markkinoinnin avulla nostetaan esiin Paimion vahvuudet kilpailussa asukkaista ja osaajista. Viestintä ja markkinointi edistävät kaupungin vetovoimaa ja kasvua sekä asukkaiden viihtyvyyttä.

Kaupungilla viestinnän yhteyshenkilönä toimii viestintäsuunnittelija Jouni Lehtiranta.

Paimion viestintäkanavia

Kaupunki viestii ulkoisesti monen eri kanavan kautta. Verkkosivujen ohella viestintäkanavina toimivat mm Paimion kaupunki tiedottaa -liitteet ja Paimio-TV sekä sosiaalisen median eri kanavat, joista alla esitellään pääkanavat. Sen lisäksi toimialat ylläpitävät oma sosiaalisen median tilejä.
Helmikuussa 2024 on otettu käyttöön myös kaupungin mediapankki, jossa olevia julkisia kuvia voi selata rekisteröitymättä. Kuvien lataaminen edellyttää rekisteröitymistä. Rekisteröitymispyynnön jälkeen mediapankin ylläpitäjä vahvistaa tunnuksen, mistä tulee rekisteröityneelle vahvistusilmoitus sähköpostiin.

 

  • Paimion kaupungin facebook-tilillä on seuraajia (tilanne helmikuun lopussa 2024) noin 3 100. Sivuja päivittää kymmenkunta kaupungin työntekijää.

  • Paimion kaupungin instagram-tilillä on seuraajia noin 1 400 (tilanne helmikuussa 2024). Ylläpitäjinä toimii aktiivisesti 6-7 kaupungin työntekijää.

  • Kaupunki alkoi aktiivisesti päivittämään LinkedIn-tiliään joulukuussa 2022. Päivittäjiä on noin 5 henkilöä. Tilillä on seuraajia noin 500.

  • Kaupungin youtube-kanavalla julkaistaan osaksi samoja tallenteita kuin Paimio-TV:ssäkin, mutta myös joitakin muita videotallenteita.

     

Viestinnän materiaaleja

  • Yhtenäinen graafinen linja auttaa paimiolaisia, sidosryhmiä ja yhteistyökumppaneita hahmottamaan Paimion kaupungin yhtenä kokonaisuutena.  Se myös helpottaa ja nopeuttaa viestinnän käytännön toteuttamista. Nykyinen graafinen ohjeisto on hyväksytty vuonna 2018.

    Graafinen_ohjeisto_Paimio

  • Kaupunginhallitus on vuonna 2017 hyväksynyt niin työntekijöille kuin luottamushenkilöille sosiaalisen median käytön ohjeistuksen.

Viestinnän yhteyshenkilö